Huishoudelijk regelment


Goede afspraken maken goede vrienden.

Wij bieden u in goed vertrouwen onze vakantiewoning aan en wensen u een geweldig verblijf met veel plezier en genot toe!

Voor de goede gang van zaken houden wij eraan om de ‘spelregels’ vast te leggen in een huishoudelijk regelment.
Wij vragen hiervoor uw begrip. Gelieve ze aandachtig te lezen!

Bij vragen of bemerkingen hieromtrent mag u ons altijd contacteren.

Verwijzingen in het document

Algemene voorwaarden: link
Plaatsbeschrijving: link



Richtlijnen voor een 100% geslaagd verblijf

Respecteer de vakantiewoning alsof het uw eigendom is!
Beheer het als een goede huisvader of huismoeder
!


Begripsbepaling

U als huurder of mede-huurder die verblijft in onze vakantiewoning.

Wij als verhuurders, eigenaars van deze vakantiewoning die we onder de naam “Bosanemoon” te huur aanbieden.


1. Aankomst – check-in

Goed begonnen is half gewonnen!

1.1 – Tijdstip

U kan op de dag van aankomst de woning betreden vanaf 16 uur, tenzij anders overeengekomen en door ons voor akkoord bevestigd.

Om een vlotte check-in bij aankomst te garanderen, spreken we graag het volgende af:

  • Enkele dagen vóór aankomst nemen we contact op om het geplande tijdstip te vernemen.
  • Op de dag van aankomst, graag een berichtje ongeveer een half uurtje voor aankomst over het meer precieze tijdstip van aankomst.
  • Gelieve bij grote vertraging, wat steeds kan en waarvoor wij alle begrip hebben, ons tijdig te verwittigen.

Indien u door onvoorziene omstandigheden, overmacht of persoonlijke reden plant om uw verblijf in te korten en aldus op een andere dag wenst aan te komen, vragen wij u ons hiervan tijdig op de hoogte te brengen. 

Bij gebrek aan informatie kunnen wij niet garanderen dat u de woning bij aankomst onmiddellijk zal kunnen betreden. In dit geval vragen we u ons te contacteren teneinde toegang te bekomen tot de woning. Wij kunnen niet verantwoordelijk gesteld worden voor de gevolgen en/of ongemakken die hieruit voortvloeien.

1.2 – Informatie

Om uw verblijf aangenaam en vlot te laten verlopen, houden we eraan om u bij aankomst praktische toelichting te geven. Verder regelen we, indien gewenst, de brandhout-service en benadrukken we het belang van de plaatsbeschrijving. Tot slot overhandigen we de sleutels.

1. Praktische toelichting omvat informatie over:

  • toegang tot het internet;
  • het gebruik van de uitrustingen zoals TV, DVD, centrale verwarming, houtkachel, …
  • wellness-reglement: toegang en gebruik van de sauna en spa;
  • sorteren van het afval;
  • contactgegevens voor medische verzorging (huisartsen en ziekenhuis te Marche-en-Famenne);
  • toeristische diensten;
  • winkels in de nabije omgeving (Bomal s/o en Barvaux s/o);
  • activiteiten;

Indien u om organisatorische of persoonlijke reden niet aanwezig kunt zijn bij aankomst, vragen wij u om de informatie in te winnen bij uw reisgezelschap of de informatie door te nemen die zich in de info-map bevindt of ons te contacteren.
Indien wij om organisatorische of persoonlijke reden niet aanwezig kunnen zijn bij aankomst, dan bezorgen we u vooraf per e-mail of via whatsapp de check-in informatie teneinde u een vlotte aankomst en aangenaam verblijf te garanderen.
Het is van belang dat u de check-in informatie zorgvuldig doorneemt en ons contacteert bij vragen of opmerkingen.
In beide gevallen kunnen we niet aansprakelijk worden gesteld als u beroep doet op een gebrek aan informatie of kennis.

In de vakantiewoning zijn tevens diverse info-fiches en een info-map aanwezig zodat u steeds alle nodige informatie kan (na)lezen of raadplegen.


2. Brandhout-service

Om te vermijden dat u moet sleuren met zakken hout vanuit de winkel of van bij u thuis, voorzien we zakken brand- en aanmaakhout voor de houtkachel, tegen een daarvoor vastgestelde vergoeding. De zakken bevinden zich in de zwarte houtkoffer op het terras.

Wenst u gebruik te maken van deze service, dan gaan we als volgt te werk:

  • Betaalde u bij de boeking een huurwaarborg, dan zijn er steeds een aantal zakken in de houtkoffer aanwezig. De verbruikte zakken worden op het einde van het verblijf verrekend met de huurwaarborg.
  • Sommige ‘derde aanbieders’ hanteren echter geen huurwaarborg. In dit geval plaatsten we bij aankomst het aantal gewenste zakken in de houtkoffer waarbij u de betaling uitvoert. De niet-verbruikte zakken betalen we u terug bij check-out of uiterlijk binnen de 15 dagen na vertrek.
    Indien we bij uw aankomst niet persoonlijk aanwezig kunnen zijn, dan nemen we voorafgaand contact op om te vernemen hoeveel zakken brand- en/of aanmaakhout u wenst. Bij het klaarmaken van de woning plaatsen we de gewenste zakken in de houtkoffer waarbij we u vragen de betaling vóór aankomst te regelen.

De prijs kan u terugvinden op de website bij de ’tarieven’ of op de info-fiche ter beschikking gesteld in de vakantiewoning.

Elke begonnen zak wordt als verbruikte zak beschouwd.


3. Plaatsbeschrijving

Bij uw aankomst is een gedetailleerde plaatsbeschrijving essentieel. Het bepaalt de staat van de accommodatie bij de start van uw verblijf en wordt gebruikt als referentiepunt bij het bepalen van eventuele schade of tekortkomingen die gedurende de huurperiode zouden ontstaan.

Wij hechten heel veel belang aan de kwaliteit en volledigheid van de uitrustingen en zien dan ook nauwlettend toe op schade, defecten en het ontbreken van gerief. Toch is het mogelijk dat er iets ontsnapt aan onze aandacht…
Daarom vragen wij u om de plaatsbeschrijving aandachtig door te nemen en eventuele opgemerkte tekortkomingen, gebreken of afwijkingen te noteren op het daarvoor bestemde formulier van de plaatsbeschrijving.

Het klopt, dit is een ietwat vervelende en vermoeiende taak, maar zo kunnen we eventuele discussies en misverstanden vermijden. Bovendien kunnen we de tekortkoming zo snel mogelijk verhelpen én de eventuele daaruit voortvloeiende kosten zullen u nooit aangerekend worden!

We gaan als volgt te werk:

  • Na de praktische toelichting worden de eventuele opgemerkte tekortkomingen, gebreken of afwijkingen genoteerd op het document van de plaatsbeschrijving.
  • U ondertekent het document voor akkoord.
  • Verder beschikt u over een periode van 4u na aankomst en ten laatste tot 22u op de dag van aankomst om eventueel bijkomende opmerkingen door te geven.
    Ontvangen we binnen deze tijdspanne geen opmerkingen, dan wordt dit beschouwd als erkenning dat de inhoud van de ondertekende plaatsbeschrijving in overeenstemming is met de realiteit.

Indien u of wij niet persoonlijk aanwezig zijn bij aankomst, dan bezorgen we u de plaatsbeschrijving per e-mail of via whatsapp. U bezorgt ons het ondertekende document terug en dit binnen een periode van 4u na aankomst en ten laatste tot 22u op de dag van aankomst. Ontvangen we geen ondertekende plaatsbeschrijving, binnen die voorziene tijdspanne, dan wordt dit beschouwd als erkenning dat de inhoud van de ontvangen plaatsbeschrijving in overeenstemming is met de realiteit.

Bij het melden van schade is het toevoegen van foto’s heel waardevol. Ze bieden visuele informatie die helpen de aard en omvang van de tekortkoming goed te begrijpen.

Dit alles zal zorgen voor een snelle, eerlijke en transparante afhandeling van eventuele schadegevallen die zich hebben voorgedaan tijdens uw verblijf.


4. Overhandigen sleutels

U bekomt 2 sleutels:

  1. Voordeur, achterdeur en saunaruimte
  2. Poortje, zijkant woning

Indien wij om organisatorische of persoonlijke reden niet aanwezig kunnen zijn bij aankomst, dan plaatsen we de sleutels in de sleutelkluis en bezorgen u tijdig de code van het cijferslot zodat u de woning kan betreden.


2. Gebruik van de accommodatie tijdens het verblijf

Samen sterk met duidelijke afspraken!

2.1 – Bedlinnen – beddengoed

Met het oog op netheid en hygiëne stellen we het gebruik van bedlinnen verplicht.

Met bedlinnen bedoelen we: hoeslakens, kussenslopen en dekbedovertrekken.

Standaard is steeds het volgende beddengoed aanwezig in de vakantiewoning:

  • Voor de 3 queen-size bedden (1,60m):
    • 1 matrasbeschermer
    • 1 dekbed – 2,40m op 2,20m
    • 2 hoofdkussen met beschermerhoes
    • 2 sierkussens
    • 1 fleece-deken
  • Voor de 2 éénpersoonsbedden:
    • 1 matrasbeschermer
    • 1 dekbed – 1,40m op 2m
    • 1 hoofdkussen met beschermerhoes
    • 1 fleece-deken
  • Het kinderbedje heeft een matrasbeschermer en dekbed.
2.2 – Sorteren afval

Om ons steentje bij te dragen aan een groener en gezonder milieu is het belangrijk dat het afval goed gesorteerd wordt. Hoe beter u sorteert, hoe effectiever er gerecycleerd kan worden. “Let’s go green!”. Bovendien houdt het de vakantiewoning netjes en proper.

Idelux is uiterst streng qua afvalbeleid, boetes kunnen oplopen tot €250. Daarom: goed sorteren is de boodschap!

We vragen u dan ook om het afval te scheiden en te sorteren op de volgende manier:

  • Glas
  • PMD (Plastic flessen en flacons, Metalen verpakkingen en Drankkartons)
  • Papier & Karton
  • Restafval
  • GFT (Groente-, Fruit- en Tuinafval)
     

Het gesorteerde afval kan u deponeren in de daartoe voorziene bakken:

  • Glas in de grijze bak voorzien van een zwarte zak, buiten aan de inkom sauna;
  • PMD in de grijze bak voorzien van een blauwe PDM-zak, buiten aan de inkom sauna;
  • Papier & Karton in de zwarte bak binnen aan de inkom sauna;
  • Restafval & GFT in de grijze duobak (van Idelux) buiten op het terrein aan het poortje
    • Restafval
      • steeds in een plastieken of papieren zak stoppen;
      • deponeren in het grootste compartiment van de duobak;
    • GFT
      • steeds in een composteerbare zak stoppen (voorbeeld composteerbare broodzakken, …);
      • deponeren in het kleinste compartiment van de duobak.
         

Het ledigen van de bakken gebeurt als volgt:

  • Op woensdag komt Idelux de duobak (restafval – GFT) ledigen.
    • Tijdens de zomermaanden wekelijks en tijdens de wintermaanden 2-wekelijks.
    • Indien van toepssing, sturen we u op de vooravond een berichtje via whatsapp.
      • De duobak, indien (bijna) vol is, tussen 20u op de vooravond en 5u ’s morgens, tegen de straatzijde te plaatsen.
      • Na het ledigen graag terug binnen op het terrein tegen het poortje plaatsen.
  • De bakken met papier & karton, glas en PMD mag u bij vertrek laten staan.
  • Tijdens uw verblijf kan u volle glas- en PMD zakken deponeren in de daartoe voorzien zwarte bakken achter het tuinhuis.
  • Extra zwarte glas- en blauwe PMD-zakken bevinden zich op de droogkast in de technische ruimte.

Alle andere afval (batterijen, KGA, …) neemt u mee naar huis of brengt u zelf naar voorziene inzamelpunten.

2.3 – Rookbeleid

Roken is schadelijk voor u maar ook voor de gezondheid van uw reisgezelschap. Denk aan hen…

Wij vragen u dan ook om:

  • Enkel buiten te roken, er is voldoende plaats. Op de terrastafel voorzien we een asbak.
  • Niet in de sauna en de spa te roken.
  • De sigarettenpeuken en -as op te ruimen, deze horen thuis bij het restafval!
2.4 – Toegang en gebruik wellness

Om te relaxen en uw batterijen op te laden is een sauna of een spa een echte zaligheid. Ideaal om aan de stress van alledag te ontsnappen en zowel fysiek als mentaal helemaal tot rust te kunnen komen.

Graag hierbij een aantal voorschriften respecteren, ze zijn tevens opgenomen hebben in een wellness-reglement, ter beschikking gesteld in de vakantiewoning:

– Toegang tot de sauna én spa:

  • Zwangere vrouwen, patiënten met hoge bloeddruk, een hartaandoening, een besmettelijke ziekte, diabetes of mensen die medicijnen gebruiken worden aangeraden om het advies van hun arts in te winnen, alvorens de spa en sauna te gebruiken.
  • Niet onmiddellijk gebruiken na intense fysieke inspanning.
  • Verboden voor personen in dronken toestand.
  • Dieren zijn niet toegelaten.
  • Om hygiënische reden douchen vóór gebruik.
  • Laat kinderen nooit alleen, er is een risico op ongevallen of verhitting.
  • Het is niet aan te raden te sauna te betreden na het gebruik van de spa en omgekeerd. Na het gebruik van de sauna of spa eerst afkoelen door buiten te gaan (in de winter) of een koude douche te nemen.

Gebruik van de sauna:

  • Zich verplaatsen op blote, propere voeten of met daartoe voorziene sandalen.
  • De bank en hoofdsteun bedekken met een handdoek.
  • Geen dranken of voedsel benuttigen.
  • Niet roken.
  • Deur dicht laten bij gebruik.
  • Bij einde gebruik steeds volledig uitschakelen.

Gebruik van de spa:

  • Water desinfecteren:
    • Een chloortablet in de chloorhouder plaatsen zodra de vorige tablet opgelost is.
    • De voorraad bevindt zich in een pot, met kindvriendelijk slot, op de droogkast in de technische ruimte.
  • Schuimvorming in het water voorkomen:
    • Douchen vóór elk gebruik én daarbij geen zepen gebruiken.
    • Badkledij spoelen in water zonder zeep.
  • Water bijvullen indien deze onder de waterlijn zakt.
  • Geen etherische oliën gebruiken.
  • Geen dranken of voedsel benuttigen.
  • Niet roken.
  • We hebben de spa ingesteld voor de best mogelijke beleving. We vragen dan ook om de instellingen niet te wijzigen zodat de verwarming en filtering niet in het gedrang komen.

Wij vragen u om de toegang en het gebruik nauwlettend op te volgen. Wij kunnen niet verantwoordelijk gesteld worden voor de persoonlijke gevolgen van het niet-conform naleven van deze regels.

Bij elk verblijf wordt het water van de spa ververst. U start dus steeds met proper en helder water zonder schuimvorming. Indien tijdens uw verblijf het water troebel wordt of er treedt (extreme) schuimvorming op, dan bent u daar verantwoordelijk voor.
Wij kunnen wel, indien u dit wenst, het water van de spa verversen. Maar, energie is vandaag de dag héél duur.
Wij zijn dan ook genoodzaakt deze extra kosten in rekening te brengen. De inhoud van de spa bedraagt 1 kubiek en het water wordt opgewarmd à rato van 2 °C/uur waarbij 1 uur = 3 kw. De berekening gebeurt aan de hand van de tarieven die SWDE en de desbetreffende energieleverancier hanteren op het moment van het verblijf.
We verrekenen het bedrag met de huurwaarborg. Maar, sommige ‘derde aanbieders’ hanteren echter geen huurwaarborg. In dit geval vragen wij u het verschuldigde bedrag te betalen op het moment van de interventie. 

2.5 – WIFI – internet – TV

We kunnen ons leven niet meer voorstellen zonder internet en TV. Ze maken integraal deel uit van ons dagelijks doen. Informatie opzoeken of samen gezellig een film of serietje kijken of de kinderen stil laten wegdromen bij hun geliefkoosd programma. Het kan allemaal…

Voor uw gemak en comfort én om u volledig thuis te voelen stellen wij Proximus-TV en internet ter beschikking.

Hierbij enkele praktische richtlijnen:

  • De Proximus-router moet ten alle tijde actief zijn vermits verschillende apparaten daarmee verbonden zijn.
  • Het gebruik van het internet is gratis en bedoeld voor dagdagelijks gebruik.
  • Het Wifi-netwerk is beveiligd, een info-fiche met de toegangscode is aanwezig in de vakantiewoning.
  • Proximus-TV heeft een Netflix-kanaal, kanaal 57. U logt in met uw eigen account. Vergeet niet bij vertrek uit te loggen!
  • Het kinderslot is standaard geactiveerd. U kan ons de code vragen om het kinderslot uit te schakelen.
  • U kan geen films of series huren of programma’s op aanvraag bekijken. Deze functie is beveiligd.
  • Proximus-TV heeft een opnamefunctie. Zo kan u tijdens uw verblijf uw favoriet programma opnemen om het op een later, meer gepast, moment tijdens uw verblijf te bekijken. Gelieve deze opnames bij vertrek te verwijderen!
2.6 – Energie

Het verbruik van water, elektriciteit en mazout inbegrepen in de overeengekomen prijs. Geen gedoe met meterstanden en complexe berekeningen… Alles klaar en duidelijk op voorhand gekend en u hebt geen verassingen achteraf!

Maar, energie is vandaag de dag héél duur en kostbaar. Ga er zorgzaam mee om!

Bij de berekening van de all-in prijs gaan we uit van een normaal verbruik.

Wij vragen u dan ook:

  • Schakel de sauna uit als u die niet gebruikt. 
  • Dek de spa steeds toe met de cover als u die niet gebruikt. 
  • Stel de verwarming niet hoger in dan nodig. U kan de temperatuur steeds aflezen op de thermostatische kranen of op de centrale thermostaat. 
  • Stel de temperatuur lager in als u niet aanwezig bent. 
  • Laat vensters en deuren (binnen- en buitendeuren) dicht als de verwarming is ingeschakeld. 
  • Schakel het licht uit wanneer u de ruimte als laatste verlaat. 
  • Verspil geen water. 
  • Laad geen elektrische voertuigen op via het stroomnet van de vakantiewoning, gebruik daarvoor laadpalen! 

Kortom, deze alledaagse dingen past u hoogstwaarschijnlijk thuis ook toe… dus graag ook hier!

2.7 – Eigen schade of verlies aangebracht aan de uitrusting

Wij hechten heel veel belang aan de kwaliteit en volledigheid van de uitrusting zowel voor uw comfort als voor deze van de volgende gasten. We vragen u dan ook om er zorgzaam mee om te gaan.

Wij stellen het op prijs als u ons schade en verlies meldt en graag zo snel mogelijk. Zo kunnen we tijdig reageren teneinde de tekortkoming op zo’n kort mogelijke termijn te verhelpen.

Schade of verlies melden is nooit plezant, zeker niet als u dit veroorzaakt hebt. Maar, zo’n zaken kunnen gebeuren. We gaan ervan uit dat dit niet met opzet was! U heeft er ook alle belang bij: u maakt sneller kans op een rechtzetting waardoor u minder lang blijft zitten met de frustratie of het ongemak! En geef toe, aangesproken worden voor schade of verlies na uw verblijf is toch ambetant en génant? Aldus, beter dit voorkomen dan genezen! En wie weet bent u hiervoor verzekerd en vallen de kosten best mee.

Wij vragen u dan ook om:

  • Schade en verlies zo snel mogelijk te melden.
  • Steeds foto’s toe te voegen die de aard en omvang duidelijk in beeld brengen.
  • Ons toegang te bieden tot de woning voor herstelling.

Wij van onze kant zullen alles in het werk stellen, binnen het redelijke, om de tekortkoming te verhelpen!

2.8 – Defect apparaat

Wij zien nauwlettend toe op de goede werking van de uitrusting en passen de richtlijnen m.b.t. het onderhoud strikt toe. Helaas hebben wij niet alles onder controle en kan een apparaat het onverwachts begeven.
Tegenwoordig zijn er lange wacht- en leveringstijden. Snel reageren is dus de boodschap, teneinde de tekortkoming op korte termijn te kunnen verhelpen. Daarom stellen wij het op prijs als u ons een defect apparaat tijdig meldt.

U heeft er ook alle belang bij: u maakt sneller kans op een rechtzetting waardoor uw comfort gegarandeerd blijft én de eventuele daaruit voortvloeiende kosten zullen u nooit aangerekend worden! Tenzij het defect te wijten is aan uw gedrag of door het niet-conform naleven van de gebruiksvoorschriften, zoals vermeld bij punt 4.

Wij vragen u dan ook om:

  • Een defect zo snel mogelijk te melden.
  • Steeds foto’s toe te voegen die de aard en omvang duidelijk in beeld brengen.
  • Ons toegang te bieden tot de woning voor herstelling.

Wij van onze kant zullen alles in het werk stellen, binnen het redelijke, om de tekortkoming te verhelpen!

2.9 – Huisdieren

Wij begrijpen dat u uw viervoeter(s) graag meeneemt op vakantie en het niet leuk vindt om die ergens achter te laten bij anderen of in een asiel. Hij/zij is dan ook meer dan welkom! Maar, teneinde schade of overlast te vermijden, aanvaarden wij 1 huisdier, maximaal 2 (mits ons akkoord). We vragen hiervoor uw begrip!

Voor de goede gang van zaken, vragen wij u om:

  • Het aantal huisdieren, vermeld op uw verblijfsticket, te respecteren.
  • Enkel hond(en) mee te brengen.
  • Zowel binnen- als buitenshuis de volledige verantwoordelijkheid te dragen voor de handelingen van uw huisdier(en) ten opzichte van uzelf en van derden en zijn/haar bezittingen.
  • In de vakantiewoning:
    • gaan ze niet op stoelen of in de zetels;
    • zijn ze niet welkom in slaapkamers en badkamers;
    • betreden ze niet de sauna en de spa;
    • dienen ze behandeld te zijn tegen wormen, teken en vlooien;
    • worden ze nooit alleen achtergelaten in de woning, tenzij in een gesloten bench;
    • dienen hun uitwerpselen verwijderd te worden (poep hoort thuis bij het restafval, in plastiekzakjes!).
2.10 – Capaciteit van de vakantiewoning

De vakantiewoning is ingericht voor 6 à 8 personen (inclusief kinderen) en een baby.

Om uw comfort en gemak te garanderen, vragen wij u om:

  • Het maximaal aantal toegestane personen te respecteren.
  • De leeftijd van de groep, zoals vermeld op het verblijfsticket, te eerbiedigen.
  • Tenten, motorhomes of caravans niet te plaatsen op het terrein.
  • Enkel de ruimtes te betreden waartoe u toegang hebt. De niet-toegankelijke ruimtes zijn op slot en zijn het tuinhuis, de voorraadkast boven en de ruimte van de centrale verwarming.
2.11 – Geluidsoverlast en hinder

De vakantiewoning bevindt zich in een résidentiële wijk.

Wij vragen u dan ook om:

  • De rust van de bewoners in de directe en nabije omgeving te respecteren.
  • Na 22u geen lawaai meer te maken die de directe en nabije omgeving hindert.
  • De voertuigen te parkeren op de daartoe voorziene plaatsen vóór de woning, niet bij de buren.
  • Geen studentenfeesten, vrijgezellenfeesten, lockdownfeesten of andere evenementen te organiseren.
2.12 – Eindschoonmaak

U komt graag toe in een nette en opgeruimde woning. Zo ook de gasten die aankomen na uw verblijf. Maar geen paniek, u hoeft de eindschoonmaak niet volledig zelf te doen. Daarvoor is uw tijd te beperkt en te kostbaar.
Wij of een daartoe aangestelde firma onderhouden de woning en maken die steeds terug klaar voor de volgende vakantiegasten. Het enige wat we u vragen is om de woning in een “propere staat” te verlaten.

“Propere staat” houdt in:

  • Algemeen
    • Vuilbakjes (2 wc’s, badkamer, doucheruimte, saunaruimte en keuken) ledigen.
    • Afval correct sorteren en plaatsen in de daartoe voorziene bakken: glas – PMD – papier & karton – restafval & GFT, zie punt 2.2.
      Alle andere afval meenemen of zelf naar een ophaalpunt brengen.
    • As (afgekoeld!) van houtkachel verwijderen. Gebruik de aszuiger, nooit de stofzuiger!
    • Alle meubilair, binnen en buiten, op hun plaats zetten.
    • Alle ruimtes borstelschoon maken.
       
  • Slaapkamers
    • Standaard beddengoed moet op de bedden blijven.
    • Fleece-dekens opgeplooid in de kleerkast per slaapkamer.
       
  • Keuken
    • De vaatwas ledigen.
    • Alle pannen, potten, glazen, serviezen en bestekken proper afwassen en geordend in de kasten of lades plaatsen.
    • Aanrecht, oven & bakplaat, combi-oven, kookplaat reinigen.
    • Koelkast met diepvriesvak ledigen, reinigen én op stand “1” plaatsen.
       
  • Tuin – terras
    • Poep van huisdier(en) opruimen (hoort thuis bij het restafval, in plastiekzakjes!).
    • As (afgekoeld!) van barbecue verwijderen (hoort thuis bij het restafval).
    • Rooster van de barbecue reinigen.
    • De twee parasols en zweefparasol vastmaken met de riemen en indien voorhanden afdekken met de hoes.
       
  • Welness
    • De sauna uitzetten
    • Jets, blower en lichten van de spa uitzetten.
    • Cover van de spa dichtdoen en vastmaken met de riemen.
       
  • Technische ruimte
    • Diepvries ledigen, reinigen en uitzetten.

Vergeet niet om uit te loggen op Netflix (TV-kanaal 57) én TV-opnames te verwijderen.


3. Vertrek – check-out

Eind goed al goed!

3.1 – Tijdstip

Op de dag van uw vertrek dient u de vakantiewoning te verlaten: 

  • weekend-verblijf: vóór 20u;
  • alle andere verblijfstypes: vóór 10u;
  • tenzij anders overeengekomen en voor akkoord bevestigd.

Als de vakantiewoning op de dag van vertrek opnieuw verhuurd is, starten wij of een daartoe aangestelde firma graag tijdig met de eindschoonmaak. Dit geeft ons of hen voldoende tijd en ruimte om de vakantiewoning terug klaar te maken voor de volgende gasten.
Indien uw tijdstip van vertrek flink afwijkt van het afgesproken tijdstip, ontvangen we graag tijdig een berichtje. We danken u voor uw medewerking en uw begrip!

Indien u door onvoorziene omstandigheden, overmacht of persoonlijke reden plant om uw verblijf in te korten en aldus op een andere dag wenst te vertrekken, vragen wij u ons tijdig te verwittigen. 

3.2 – Afsluiten

Op het einde van het verblijf vragen wij u ons steeds op de hoogte te brengen van: 

  • eventuele toegebrachte schade en/of verlies aan de woning, inhoud en uitrustingen;
  • eventuele defecten van/aan de uitrustingen;
  • verbruikte zakken brand- en/of aanmaakhout, indien gebruik werd gemaakt van de brandhout-service.

U staat garant dat de eindschoonmaak goed uitgevoerd werd en dat de woning aldus in een “propere staat” verlaten wordt. 

U overhandigt ons de 2 sleutels of deponeert deze in de sleutelkluis zoals afgesproken bij de check-in. 

Indien wij bij het verlaten van de vakantiewoning niet persoonlijk aanwezig zijn, vragen wij u ons via een berichtje op de hoogte te brengen van uw vertrek en de woning correct en veilig af te sluiten. 
Dit houdt in

  • Alle ramen en binnendeuren dicht doen.
  • De gordijnen op de benedenverdieping aan de straatzijde dicht doen.
  • Alle buitendeuren (voordeur – achterdeur – saunaruimte) én poortje op slot doen.
  • De sleutelbos (met 2 sleutels) opbergen in de sleutelkluis en deze veilig en correct dicht doen (= deurtje dichtdoen, cijfercode random instellen en zwart schuifje naar boven schuiven zodat het cijferslot niet zichtbaar is).

We willen u er graag attent op maken dat u aansprakelijk bent voor alle gevolgen en daaruit voortvloeiende kosten van het niet correct en veilig afsluiten van de vakantiewoning, zoals onder meer inbraak en/of diefstal. 
Beter voorkomen dan genezen is de boodschap! Check dus zeker vóór u vertrekt of de woning goed afgesloten is. 


4. Betaling – sancties

Voorkomen is beter dan genezen! 

We hebben er alle vertrouwen in dat u zich als een goed huisvader of huismoeder gedraagt en vinden het dan ook bijzonder spijtig als er enige vorm van ongemak, schade of overlast ontstaat tijdens uw verblijfsperiode. 

Het is daarom van uiterst belang dat u en alle gasten de richtlijnen respecteren teneinde een prettig verblijf te beleven en een aangename ervaring te garanderen 

Indien we desondanks toch tekortkomingen of inbreuken vaststellen dan zijn we genoodzaakt om maatregelen te nemen. We betreuren het voorval, maar het is belangrijk om uw verantwoordelijkheid te nemen. Bovendien willen we de kwaliteit van ons verblijf behouden en een aangename periode voor de toekomstige gasten en de buurtbewoners garanderen. 

We verwijzen naar onze algemene voorwaarden waarvan het huishoudelijk reglement een onderdeel is. 
Artikel 20.4 beschrijft hoe de kosten in rekening gebracht worden ten gevolge van het niet-conform naleven van de richtlijnen en afspraken van het huishoudelijk reglement. Een samenvatting wordt hierna opgenomen. 
Indien u boekte via een ‘derde aanbieder’, verwijzen we naar de algemene en bijzondere voorwaarden van het betreffende contract waartoe deze richtlijnen behoren. 

4.1 – Schade, verlies, boetes en extra kosten 

Artikel 20.4.1 van de algemene voorwaarden: 
Alle handelingen gesteld door de huurder en zijn/haar reisgezelschap én die leiden tot schade, verlies, boetes of extra kosten voor de verhuurder ten gevolge van een onwettig of laakbaar gedrag of het niet-conform naleven van de richtlijnen en afspraken, opgenomen in het huishoudelijk reglement, vallen onder de verantwoordelijkheid van de huurder en worden met de huurwaarborg verrekend.
Zowel zaken vastgesteld tijdens het verblijf als bij of na vertrek én te relateren met het verblijf vallen hieronder. 

Dit houdt in: 

  • Schade en/of verlies toegebracht aan de woning, inhoud en uitrustingen en aan derden en zijn/haar goederen.  
  • Extra kosten en tijd voor de eindschoonmaak of voor het sorteren van de afval. 
  • De ontvangen boetes als gevolg van:
    • het niet-conform uitvoeren van het afval- en sorteerbeleid. 
    • een klacht of interventie van buurtbewoners of politie door geluidsoverlast en hinder voor de directe en nabije omgeving.
  • Een buitensporig verbruik van water- en/of energie tijdens de verblijfsperiode.
    De berekening gebeurt aan de hand van de tarieven die de desbetreffende energieleverancier hanteert op het moment van het verblijf. 
  • De gevolgen van inbraak en/of diefstal ten gevolge van het niet correct en veilig afsluiten van de vakantiewoning.

Bij de berekening van de kosten, voegen we zoveel als mogelijk foto’s en bewijsstukken toe. 

We rekenen onze eigen prestaties op de volgende manier: 
– Tijd à 25€/uur 
– Verplaatsing à 0,65€/km 

Indien de huurwaarborg niet toereikend is dan bent u het resterende bedrag alsnog verschuldigd. We vragen u de betaling uit te voeren binnen een termijn van maximum 15 dagen. 

Maar sommige ‘derde-aanbieders’ waarmede we contractueel samenwerken, hanteren geen huurwaarborg bij de boeking van een verblijf. In dit geval beschikken we niet over een huurwaarborg en kunnen we de te ontvangen bedragen hiermede niet verrekenen. We vragen u het verschuldigde bedrag volledig zelf te betalen en dit binnen een termijn van maximum 15 dagen. 

4.2 – Overtredingen 

Artikel 20.4.2 van de algemene voorwaarden:  
Overtredingen waarbij de huurder en/of zijn/haar reisgezelschap, ondanks aanmaningen, zich blijven in strijd gedragen met de overeenkomst geven de verhuurder het recht om, indien ondanks aanmaningen de overtreding blijf aanhouden, het contract onmiddellijk te beëindigen waarbij de verdere toegang tot de woning geweigerd wordt, zonder terugbetaling van huur of enige vergoeding. 

Voorbeelden van dergelijke overtredingen zijn onder meer: 

  • zich niet houden aan het aantal toegelaten huisdieren 
  • de capaciteit van de woning overschrijden 
  • geluidsoverlast en hinder bezorgen 
  • feesten, evenementen of bijeenkomsten met genodigden organiseren 


Wij wensen u een aangenaam en ontspannend verblijf toe!

Geniet van de vakantiewoning, de omgeving én van uw reisgezelschap…
maar vergeet niet:
draag zorg voor de accomadatie, de omgeving en het milieu!